První freeridové vázání, které kombinuje bezpečnost a jízdní vlastnosti sjezdového vázání s nízkou hmotností a komfortem chůze skialpinistického vázání.
Zboží bude doručeno ve středu 27. 1.
Fritschi Tecton 12 je určený pro freeridery, kteří požadují nekompromisní jízdní vlastnosti, vysokou bezpečnost a nízkou hmotnost na výstupy za panenským sněhem mimo střediska. Tecton 12 je první hrotové vázání na freeride s bezpečnostní špičkou a nejtužší sjezdovou patou na trhu. Pro všechny, kteří hledají vázání na sjezdovku i na skialp bez ztráty bezpečnosti, tuhosti vázání a s komfortním ovládáním hůlkou. Nízkou hmotností vázání ušetříte při výstupu hodně sil na sjezd, který si pak můžete užít.
Sjezdové vázání jsou osvědčená a jejich konstrukce paty je nepřekonaná. Tuhá sjezdová nerotační pata bez kloubu nemá vůli, umožňuje přímý přenos sil z lyžáku do hrany lyže a je tak dosažena lepší ovladatelnost a bezpečnost při jízdě. Lepší přenos sil je dosažený také pomocí:
Protože je při jízdě pata vázání zatěžovaná 4x větší silou než špička, má Tecton tuhou patu a citlivou špičku. Díky tomu, že paty vázání Fritschi nejsou rotační, jsou tak nejtužší ze všech hrotových vázání, umožňují přesný přenosu sil na hranu lyže a vy si naplno užijete jízdu po náročném výstupu.
Lyžák se v patě nepohne ani o milimetr díky drážkám Power Rail, které vystupují z patky a přesně zapadnou do drážek v lyžáku určených pro zadní hroty vázání. Takto je lyžák zafixovaný ve vertikálním i horizontálním směru a každý váš pohyb se přenáší z lyžáku do lyže bez ztráty energie. Díky tomu budete lyže skvěle ovládat a budete mít jistotu při jízdě. Toto ocení nejen každý dobrý jezdec, ale i začátečník, který si na volný terén teprve zvyká.
Aktivní posuvná pata se při prohnutí lyže v průběhu jízdy přizpůsobuje lyžáku a umožňuje plynulé prohnutí lyže po celé délce, což je nutné, abyste si dobře zalyžovali. Vázání, které nemají aktivní patu, způsobí pro prohnutí lyže, ztuhnutí středu a lyže se prohne jen před a za vázáním - což výrazně zhoršuje její jízdní vlastnosti. Když máte dobré lyže a chcete vlastnosti lyže využít a dobře si zajezdit, Tecton vám to díky aktivní patě s posunem umožní.
Tecton vychází z konstrukce sjezdového vázání, kde špička vypíná do stran. Díky tomu vázání při rotačních silách přesně vypíná a nedochází k torzním zlomeninám. Hlavním cílem firmy Fritschi je, abyste si užili maximálně vaše sjezdy ve volném terénu, bezpečně jste se vrátili domů zdraví a plni zážitků.
Neduhem hrotových vázání jsou nechtěné vypnutí. To Tecton nemá - díky dynamické elasticitě 13 mm. Ani při razantní jízdě nebo jízdě na tvrdém nebo v těžkém sněhu u Tectonu nedochází k nechtěnému vypnutí. Jak je to možné?
Dynamickou elasticitu má Tecton stejnou jako sjezdové vázání, které firma Fritschi vyráběla více než 30 let a dnes toto know how používá při vývoji skialpových vázání. Tím je zabezpečena spolehlivost vázání a vaše bezpečnost. Fritschi se tak stal lídrem v technologiích skialpinistických a freeridových vázání.
Každý gram se při výstupu počítá a proto je Tecton vyrobený z moderních polymerů ve Švýcarsku, které jsou lehčí jak kovové díly a zároveň mají vyšší pevnost a životnost. Nízká hmotnost je u skialpového vázání velmi důležitá, ale Fritschi ji nikdy nenadřazuje nad bezpečnost, spolehlivost a jízdní vlastnosti.
Jedině vázání Fritschi má bezpečnostní funkce při módu výstupu. Vázání vypínají i po zablokování špičky při výstupu, což oceníte:
V průběhu výstupu a přepnutí na sjezd freeridové vázání Tecton můžete ovládat jen hůlkou bez toho, abyste se museli ohýbat - o to víc si váš den v horách příjemně užijete. Brzda se zablokuje automaticky po přepnutí do chůze.
Tecton “nakopnete” i naslepo protože má:
Díky tomu je špička vašeho lyžáku přesně naváděna - umístěná mezi hroty a citlivý spouštěč a už při malém tlaku uvolní hroty, které přesně zapadnou do insertů v lyžáku.
Tecton pohodlně přepnete ze sjezdu do chůze hůlkou - odsunete patu dozadu a můžete začít s výstupem. Toto oceníte při hřebenových túrách, krátkých pasážích sjezdu v průběhu výstupu, když je bezpečnější na pásech si zapnout patu do sjezdové pozice. U konkurenčních vázání se musíte k vázání ohnout a přepnout to rukou, což je nekomfortní. Tecton vám svým komfortním ovládáním ušetří mnoho času a nervů.
Freetouringové vázání Tecton je z polymerů vyrobených ve Švýcarsku.
Aby vám firma Fritschi mohla garantovat spolehlivost a dlouhou životnost všech skialpových a freeridových vázání, jsou vázání vyvinuté ve vlastním vývojovém centru, které sídli v Bernských alpách. Zde vývojáři Fritschi testují vlastnosti v drsných podmínkách čtyřtisícových vrcholů během celého roku.
Freeridové vázání Tecton navržené tak, aby se do něho nedostal sníh, který by se mohl utlačit a přeměnit v led. Proto vázání funguje spolehlivě v jakémkoliv sněhu a teplotě.
Lyžáky nemají normu a proto je šířka špiček jiná u různých modelů a výrobců. Tecton má jeden pin nastavitelný a proto čelisti nastavíte na jakoukoli šířku lyžáku. Nemusíte mít strach až budete měnit lyžáky za nové - hroty na Tectonu nastavíte přesně i na tyto nové. S nastavením vázání na jinou délku skeletu také nebudete mít problém, patu vázání posunete až o 25 mm.
Tecton má jednoduše vyměnitelnou brzdu a díky tomu vázání navrtáte na jakékoliv lyže s rozdílnou šířkou než na jakou jste původně lyže kupovali.
Stoupací železa - “harscheizny” na vázání Tecton vám zjednoduší výstup:
Na vázání Fritschi Tecton 12 zakoupené v České republice od autorizovaných prodejců, poskytujeme 2letou záruku, pozáruční servis a dostupnost dílů minimálně po dobu 10 let. Náhradní díly jsou skladem v ČR a po dobu záručních a pozáručních oprav vám půjčíme náhradní skialpinistický set. V sezóně tak nezůstanete bez lyží a můžete si užít naplno vaše túry.
Firma Fritschi vyrábí sjezdové a skialpinistické vázání v Bernských Alpách 35 km od Eigeru už víc než 55 let. Vázání jsou navrhované, testované a vyráběné přímo ve Švýcarsku ze švýcarských materiálů a dílů. To z důvodu dosažení vysoké spolehlivosti, bezpečnosti a preciznosti, což je u produktu, jako je skialpinistické vázání, na kterém závisí vaše zdraví a život, nutné. Pro firmu Fritschi je vždy bezpečnost, spolehlivost, jízdní vlastnosti a komfort uživatele důležitější než nízká hmotnost na úkor ostatních vlastností. Každý prototyp vázání je před uvedením na trh otestován pomocí simulace výstupu a sjezdu 100 000 výškových metrů. Na konci výroby je u každého kusu vázání otestováno perfektní fungování vypínacích sil.
Bezpečnost, jízdní vlastnosti a komfort byly a jsou pro tohoto švýcarského výrobce důležitějšími parametry při výrobě skialpového a freeride vázání.
Na sklonku loňské zimy se mi pod ruku dostalo nové vázání Fritschi Tecton. Vázání jsem měl navrtané na freetouringových lyžích Camox od Black Crows a je potřeba říct, že celkový dojem z této sestavy byl více než pozitivní. Na lyžích šlapu do kopce zejména pro to, abych si potom něco pořádného sjel, takže vázání, které kombinuje to nejlepší z klasických techových šlapacích vázání a vázání pro sjezd je ideální volbou.
Dlouhé roky jsem jezdil celkem spokojeně na KingPinu, nicméně Tecton vyladil některé nedostatky. Špička se mi u Tectonu zdá robustnější, takže jí člověk více věří. U předešlého vázání mi bohužel špičky odešly. Stejně tak při přepínání vázání ze šlapacího módu do sjezdového a naopak je jednoduchá a navíc nevadí případný namrzlý sníh jako u jiných modelů. Gramaři by jistě zdůraznili, že Teton je o nějakých 50 g lehčí než jeho kolega z německé stáje. Nicméně důležitá je výsledná kombinace vázání a lyže a pokud se chcete na lyžích i kvalitně sklouznout dolů, nějaký gram nehraje větší než ochotnickou roli.
Tecton jsem testoval od března 19 do května 19 za všech možných sněhových podmínek, v různém terénu - od ledové pisty přes firnové pláně po přašanové žlaby. Všude obstál na výbornou, takže pro nadcházející sezónu bude mít u mě tento švýcarský krasavec dost práce.
Pinové vázání, pro všechny, kteří chtějí hlavně jezdit a kterému se dá opravdu věřit ať už se na lyžích pustíte do čehokoliv. Spíše sjezdovějšího rázu a ideální především na kratší výšlapy ve středisku. S vázáním jsem ale zvládla i třítýdenní čistě šlapací výlet ve stylu "Climb to Ski", kdy sjezd byl to, co jsme si chtěli především užít.